‘Αυτό που αποκρύπτουν όσοι και όσες υποκρίνονται ότι τους απασχολεί πως «δε θα τα καταφέρει» στα μαθηματικά ή στη φυσική ένα άτομο με αυτισμό, είναι η ίδια η φύση και ο σκοπός της εκπαίδευσης: η εκπαιδευτική διαδικασία έχει οφέλη ιδίως κοινωνικοσυναισθηματικά, ψυχικής εξέλιξης και ανάπτυξης αλλά και σκοπό ακριβώς την κοινωνική, συναισθηματική, ψυχική ανάπτυξη του παιδιού μέσω μιας συλλογικής, κοινωνικοποιητικής διαδικασίας και όχι τόσο την απόκτηση τεχνικών δεξιοτήτων, για όλα τα παιδιά, πόσω μάλλον για τα μη νευρο – τυπικά’.
Η δικηγόρος Ιωάννα Στεντούμη, εξειδικευμένη στην παιδική προστασία, γράφει με αφορμή την άρνηση ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου σε μαθητή που βρίσκεται στο φάσμα του αυτισμού, να συνεχίσει τη φοίτησή του και τη δικαστική απόφαση που προέκυψε μετά από προσφυγή των γονιών, εδώ: